Türkiyenin  Gıdacılar Topluluğu - Gıda -  Gıda Mühendisleri

Türkiyenin Gıdacılar Topluluğu - Gıda - Gıda Mühendisleri (http://www.gidacilar.net/)
-   Mesleğimizin Önemi (http://www.gidacilar.net/meslegimizin-onemi.html)
-   -   Mesleğimizin Önemi (http://www.gidacilar.net/meslegimizin-onemi/meslegimizin-onemi-150.html)

Muhittin YILMAZ 23-2008 10:04 PM

Mesleğimizin Önemi
 
GIDA denetimi ve uzmanlığının giderek daha fazla önem kazandığı günümüzde, gıda mühendislerinin önümüzdeki 3-4 yıl içinde işsizlik sorunu olmayacağı tahmin ediliyor.

Özellikle, uzun yıllardır kamuya Gıda Mühendisi alımı olmamasının yarattığı bilgi ve piyasa denetim boşluğunun hükümet tarafından görülmesiyle önümüzdeki süreçte önemli sayıda meslektaşımızın iş bulabileceği düşünülüyor.

Kamu denetiminin artması ve AB süreci ile birlikte özel sektörde de istihdam oranın artacağı belirtiliyor. Türkiye'de 30 bin civarında gıda işletmesi var. Bunların çoğu küçük, teknik ve hijyenik yönden sorunlu durumda.

Gıda mevzuatına göre, her işletmede sorumlu yönetici çalıştırılması gerekiyor. Bu noktada, sektör için eğitim görmekte olan bir meslek dalı olarak gıda mühendislerinin şansı daha fazla.

1979 yılında ilk mezunlarını veren gıda mühendisliği, ilk 10 yıl boyunca kendini tanıtmak gibi zor bir süreç yaşadı. Ancak, artık tüketim bilinci artıyor, kontrol önem kazanıyor. AB'ye üyelik sürecine giren ülkemizde gıda güvenliği anlayışı ve uygulamalarının daha üst seviyeye çıkması ihtiyacı artıyor. 20'nci yüzyılda hazır gıda tüketiminin artmasına paralel olarak gıda ürünlerinde ve teknolojilerinde çıkan birçok yenilik mühendislik çalışmalarının önemini artırdı.

Şimdi Meslektaşlarımızla omuz omuza verme zamanı,mesleğimizi ayaklar altına almayalım,Gıda Mühendisliği önümüzdeki 100 yılın en geçerli en değerli meslekleri arasında.Bunun bilincinde olalım ve mesleğimizi daha iyi yerlere getirmek için hep beraber çalışalım.

Mesela sorumlu yöneticilik olsun yada bizzat sürekli bir fabrikada çalışan arkadaşlar olsun çok düşük maaşlar teklif eden firmalara itibar etmesinler.

Birlikte olursak bu işin önemini hem firmalara hemde tüketiciye anlatmamız daha kolay olacaktır.

vahap 17-2008 11:40 PM

Muhittin abi bende 2 yılık gıda teknolojisi okuyorum.çok seviyorum bu mesleği

Muhittin YILMAZ 18-2008 12:10 PM

Gıda Mühendisliği Bölümünün gece okulu yok mezun sayısıda nispeten diğer mühendisliklere göre çok daha az,ülkemizde çıkan yasalar düzgün uygulansa gıda güvenliğinin önemi anlaşılsa denetim mekanızması iyi çalışsa mesleğimiz çok parlak bir meslek haline gelecek.Yani gelecek için iyi bir seçim yapmıssın gelki meslektaslarımız mesleğimizle alakalı çok karamsar tablolar çizselerde ben öyle düşünmüyorum...

tu_bi_86 18-2008 08:42 PM

bİR GIDA MÜHENDİSİ ADATI OLARAK FİKİRLERİNİZE KATILIYORUM VE TEŞEKKÜR EDİYORUM...

gbdyunus 20-2008 07:21 PM

Merhaba.Bende bu sene mustafa kemal üni. gıda mühendisliği bölümünü kazandım.Herkese kolay gelsin.

kenan34 23-2008 12:25 AM

slm
 
mühittin abi bu sene bende gıda mühendisligi okumaya başlıyacagım...dedigin gibi meslegimizi ayaklar altına almalarına izin vermmemeliyiz...meslegimizin prestijini arttırmak bizim elimizde...ama senin gibi atılımcı ,lider kişilere ihtiyacımız var...bu arada ben biraz fazla kapıldım mühendislik havasına:Ddaha okumaya başlamadıan gıda müh. oldum havasıa girdim:D

Muhittin YILMAZ 23-2008 02:26 PM

kenan kardeşim mesleğimizi ayaklar altına almayalım sana bu mesleğe girmeden önce bir tavsiyede bulunacağım evet gıda mühendisi ol ama mezun olduktan sonra birkaç yıl çalış çeşitli firmalarda daha sonra kendi işini kur...
Girişimci olmalıyız biz gıda mühendisleri olarak bu ppotansiyel bizde var ama içimizdeki bu ruhu uyandırmaya ihtiyacımız var.Yani hem gıda mühendisi hem patron olmalısın...Unutma Gıda mühendisi arkadaşlarımıza maaş veren patronların çok büyük bir bölümü ilkokul mezunu ne demek istediğimi anlamıssındır umarım?

kenan34 23-2008 10:42 PM

ewt muhittin abi seni çok iyi anlıyorum...diger bölümlerde yazmış oldugun çogu şeyi okudum abi,ve suan ben bile daha müh. olmamış iken bana çok dokundu...ama bizim bişeyler yapmamız gerekiyor...mesela o cok az veren firmalar bize ne kadar istiyosun dediklerinde çok ucuza kaçmamalıyız.ama bunu hep birlik te yapmalıyız abi.biz ucuza yapmazsak digeri yapmazsa bu işletme sahibi bir gıda müh. almak zorunda ve o güzel paracıklarını kıymak zoruuında kalcaktır..ama tek sorun birlik beraberlik içinde degiiliz abi...birlik ve beraberlik içinde olmak için ne yapmalıyız:???iş kurmak için sermaye gerekir...ve iş kurmak için illada gıda okumak gerekmiyorki abi.dedigin gibi ilkokul mezunu olska ta kurarız parayla bir müh. alırızda...bosuna 4 sene okumuşta olmayız.arkadaşların çogu maddi yönden bi şirket kuracak kadar mal varlıgı olan kişiler degilkii...onun için okuyalar.kendileri bir şeyler başarabilmek için...ailesini geçindirmek için... abi eger yanlış bişey dediysem kusura bakma,cahilligime ver...daha çömüz nede olsa:Dhayata daha yeni yeni atılıyoruz:D

Muhittin YILMAZ 25-2008 07:36 PM

Senin bu yazılarına kopuyorum valla çok güzel tabirler kullanıyorsun paracıklarını kıyacaklar gibi sen şimdiden mühendis olmussun zaten...
Bide iş kurmak için okumaya gerek yok demişisin durum öyle değil çöpçü bile olsan önce 4 yıllık üni,versiteyi oku sonra git çöpcü ol.

Ülkemizde üniversite okumayı hep bir iş kapısı olarak gördükleri için bu hallerdeyiz zaten.
Sen aklına gelenleri sor ben sana izahını yaparım.Birde unutturma zenginliğin formulünü vereyim sana bir ara...

inci 25-2008 07:59 PM

Üniversitede sahip olduklarımız...
 
Üniversite bize farklı yetenek, ilgi, görüş ve inançlara sahip insanlarla biraraya gelme imkanı verir. Böylece ufkumuz genişler, olaylara ve insanlara faklı bakış açıları geliştiririz. Kayamızdaki kalıplarından, ön yargılardan kurtularak dünyaya, olaylara daha esnek bakarız.
Üniversiteye başlamak insana bir güven ve sorumluluk verir. Bağımsız düşünme becerimizi geliştirir. Değişik sportif, kültürel ortamlar sağlayarak yeni arkadaşlıkların da kurulmasına zemin oluşturur.
Genel olarak yaşamın amacı kendine yetmek, yaşamından doyum alabilmek, insanlarla bazı şeyleri paylaşabilmektir. Sınavda başarılı olmak, diploma sahibi olmak bu temel amaca yönelik araçlardır.
Şunu da hiç unutmamak gerekir ki üniversiteye girmek hayatın seçeneklerinden sadece bir tanesidir.
Üniversite iş imkanı sunmasının yanında bazılarının hayat arkadaşını bulmasına vesile olan ender kurumdur.:)
Ooo.. Muhittin Bey zenginliğin formulünü bulmuşsunuz da bize neden söylemiyorsunuz????

kenan34 25-2008 08:08 PM

muhittin abi,valla sorma ya ben epey mühendis havasına girdim:)üniversite tabikide sadece bi iş kapısı olarak görülmemeli,insanın kendini geliştirmesi içinde önemli yeri var ama bu devir geçinme dünyası...eger millet geçinme davasında olmasa bu ülkede hergün yok kapkaç yok soygun,falan filan hikayeleri kesilir di bence...tek bazı (affedersiniz ama) şerefsizler bu işi aç gözlülüklerinden yapıyorlar... zenginligin formülü gibi:)merak ettim neymiş acaba???

duman_h 05-2008 01:06 PM

sunay akını dinlemeye gittiğimde bir kitabını imzalatırken okuduğum bölümü sormuş ve gıda mühendisliği cevabı karşısında "insanlar bu mesleğin değerini bildiğinde daha gelişmiş bir ülke olacağız" demişti. o zamanlar mesleğin sorunlarının bu kadar büyük olduğunu bilmiyordum ama bir aydınımızdan çok doğru tespit.

mesleğimizin kıymetinin daha iyi bilindiği günleri görebilmek dileğiyle...

Muhittin YILMAZ 05-2008 01:12 PM

Denetim olmadığı için mesleğimizin önemini anlayamıyoruz.Denetim yapılmış olsa şu ülkede her alanda denetim sorununu çözsek daha iyiye gider ve mesleğimiz denetim olduğu sürece çok değerli bir meslek haline gelecektir...
Denetim olmadığı için kimse gıda mühendisi çalıştırmıyor,denetim olmadığı için gıdacılar mirazda mecbur oldukları için düşük ücretlerle çalışıyor,denetim olmadığı için insan sağlığı hiçe sayılıyor....

kerem44 09-2008 09:10 PM

muhiddin abi sana cok tesekkür ediyorum gercekten anlattıklarınla beni gıda mühendisligine iice alıstırtın bölümü bırakmak istiyordum ama karrım yavas yavas degisiyor sana tekraar tessükkür edyrum gercktn bizim meslek gelecegin melslegidir...

Muhittin YILMAZ 10-2008 12:38 AM

kerem ben bu mesleği seçtiğim zaman puanım atatürk üniversitesi tıp fakültesine yetiyordu.Ama ben doktor olamazdım malesef çünkü hasta gördüm mü bende hastalanırım.ayılıp bayılanları görsem bende bayılırım heralde,kandanda acayip korkarım:)

O zaman bu mesleği araştırdım babam müteahhitti ve düşün insaat mühendisliğini bile yazmadım.Çok değerli bir mesleğimiz var aklını başına al sakın bırakma bu meslek 3-5 yıl sonra parmakla gösterilen en güzel mesleklerden biri olacak:):):)

duygu_ 12-2009 04:58 PM

ben gıda mühendisi olamıcam gıda teknikerliği tabi okulu bitirebilirsem daha derslerini verebilecekmiyim

evrem89 23-2009 06:47 PM

bende gıda teknikerliği okuyorum son sınıfım gıda mühendisliği daha zor onun için çokfazla zorlanmıyorum duygu sen hangi okuldasın

zuzuu54 10-2009 10:33 PM

merhaba! ben afyon kacatepe üni. gıda teknolojisinden bu yıl mezun oldum.. okuldayken hocalarımızdan bölümümüzün önemli yanlarını öğrendim mezun olursam iş bulurum diyordum ama bir aydır evde oturuyorum.. ben sakarya da oturuyorumm.... anladımki gıda sektörü teknikerlere çok önem vermiyo.. öyle mii siz ne diyosunuz ?

zuzuu54 10-2009 10:35 PM

biz teknikerler ne olucaz..
 
merhaba! ben afyon kacatepe üni. gıda teknolojisinden bu yıl mezun oldum.. okuldayken hocalarımızdan bölümümüzün önemli yanlarını öğrendim mezun olursam iş bulurum diyordum ama bir aydır evde oturuyorum.. ben sakarya da oturuyorumm.... anladımki gıda sektörü teknikerlere çok önem vermiyo.. öyle mii siz ne diyosunuz ?

agis 19-2009 04:40 PM

slm bende gıda teknıkerıyım bu sene mezun oldum ve şu anda bı sut fabrıkasında çalısıyorum işimi de meslegımıde cok sevıyorum hersey mukemmel gıdıyo şükür..ama benım bazı korkularım var muhıttın abı 2 aydır bu ıste calısıyorum ve herseyı burda calısan elemanlardan ogrendım okul bıze gercekten pratık anlamda hıcbısey ogretmemıs..meslegım adına ne yapmam gerektıgını tam bılmadıgım ıcınde burda bıraz çöm gıbı duruyorum :( hakkımı kımseeye yedırtmıyorum kendımı ezdırtmıyorum ama ıste ne bılım yınede korkuyorum ne yapmam gerektıgını nasıl davranmam gerektıgını acıkcası tam bılmıyorum :( bana yardımcı olunn akıl verın lütfeeeennn :(

prozof 30-2009 02:06 AM

Affınıza sığınarak diyecek bir sözüm var:
Evren kentler (üniversiteler) bu gün ki mevcut yapıları ile neredeyse tamamı ile yanlış misyonları üstlenmiş ve ifa etmektedirler. Acı ama gerçek bir tespit bu. Dünyada ( bizim dışımızda ) evren kentler alt dallarda branşlaşan insanların yetenek ve becerilerini olgunlaştırdıkları ve bunun ötesinde lisans üstü ve doktora aşamalarında gelinen noktanın bir adım ilerisine gitmeyi hedefleyen yapıda eğitim vermektedirler.
Bizim evren kentlerimizde bitirme ve doktora tezlerinin pek azı persfektifte ele alınmaktadır. Dileyen arkadaşlarım YÖK ün sitesine girip kendi branşlarında hazırlanan tezlere göz atabilirler. Pek çoğu klişelerden ibaret ve ortaya yenilik ve fayda anlamında birşeyler koyymaktan çok uzaktır.
Her ile bir evren kent açmak, ihtiyaç duyulan kadroları yetiştirmeden tabela üniversiteleri kurmak nasıl bir amaca hizmet etmektedir ? Bunun yorumunu sizlere bırakıyorum.
Haddim olmayarak İNCİ arkadışımıza cevaben demek isterim ki:
İnsanlar sivil toplum kuruluşlarında çeşitli ortak paydalarda bir araya gelip paylaşımlar sergileye bilirler. Tıpkı şu anda olduğu gibi. Bu spor olur, siyaset olur, inanç olur vs.
Üniversite çağında bir insan öz güvene sahip değilse bunu temin edeceğiyer ve zaman üniversite olmasa gerek.
Yaşamın türlü hazlarına doymak, deyim yerindeyse tadını çıkartmak, eğlenmek yada eş bulma gayesi gütmek evren kentlerin asıl gayesinden uzaklaşmış olmasının birer sonucudur kanımca.
Son olarak; mesleğimizin ( sözün doğrusu meslektaşlarımızın ) ayaklar altına alınıyor olmasından, hakettiğimizi düşündüğümüz değeri görememekten vede itbarsızlıktan yakınırken iş bulamama korkusunu daha eğitimin ilk yıllarında iliklerimize kadar hissederken şapkamızı önümüze koyup ben ne yapabilirimi düşünmek gerekmez mi ?
Evren kentlerin gayesi sınava giren yüzbinlerin içinde derece yapmak, egolarımızı tatmin etmek yada ailemize '' bizim çocuk üniversite kazandı/okudu '' dedirtmek midir sizce...

ali.simsek 22-2010 07:05 PM

mesleğimden memnun durumdayım ama iş imkanı kısıtlı olduğu ve aday sayısı çok olduğu için en iyi olmak zorundayız.Ülkemiz bu konuda yetersiz kalıyo

bekir64 14-2010 06:26 PM

haklısınız
 
belki mühendislerimizin iş bulma olanağı var ama teknikerler çok arka planda tutuluyor.zira bir işletme sahibi zaten mühendis yahut teknikerden sadece istediği bir imza ama zorunlu olduğu bazı durumlarda işe almak mecburiyetinde kalıyor. Buda devletin sadece protokole koyduğu bir kaç kanundan dolayı yapmak zorunda kalıyor. Yani mesleğimizin geleceği bu yönden sadece 1-2 satır maddenin var olup olmadığı belli ediyor. Ama ben de bir gıda teknikeri ve işletmeci olarak gıda hususunda yüksek öğrenim bitirmiş bir elemanın zorunlu olması gerektiğini düşünüyorum.

ferdi33gm 11-2011 11:24 AM

slm arkadaşlar bence gıda mühendisliği her açıdan önemli insanların sağlığı bizlerin elinde gıdaların kalite standartlarında üretimi ve hijyen, sanitasyon konusunda o kadar bilgisiz üreticiler varki...kısaca zamanla hekes bunun farkında olacak ve gıda mühendislerne olan ihtyaç anlaşılacaktır.iş sorunumuz olmamalı yeterki yetkililer bizleri unutmasın...


Şu anda saat : 05:13 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.3
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
LinkBacks Enabled by vBSEO 3.6.0 © 2011, Crawlability, Inc.